Rubriky
Byznys deníček

Knihy ještě teplé z tiskárny

Uvažujeme o rozšíření sortimentu o nové knihy.

Uvažujeme o rozšíření sortimentu o nové knihy.

Proč to udělat?

  • Rozmanitost. Člověk není živ jen z Dostojevského a občas si chce přečíst i nějakou novinku, o které se zrovna mluví. Umožnili bychom zákazníkům oboje koupit na jednom místě.
  • Marže. Knihkupci brečí, že marže na knihách je nízká. Ve skutečnosti vzhledem k vyšší průměrné ceně nových knih je to z našeho pohledu docela dost peněz
  • Dostupnost. Pokud se nějaká kniha dobře prodává, můžeme si objednat výtisků kolik chceme.
  • Jednoduchost. Knihy samy o sobě jsou zboží snadné na expedici a u nových ani není potřeba každý kus znova fotit a popisovat.

Proč to nedělat?

  • Tříštění pozornosti. Muselo by se to i nějak rozumně rozlišit v e-shopu. Každý, kdo někdy něco designoval, ví, že to není tak triviální, jak by se mohlo zdát.
  • Tříštění značky. Nemůžeme dělat tisíc věcí, mohlo by přestat být čitelné, že hlavně vracíme knihy znovu do oběhu.
  • Málo místa. Ve skladu máme už teď problém se vůbec pohnout.

Co teď?

Možná jsou to zbytečné úvahy. Třeba o to naši zákazníci vůbec nestojí. Mohli bychom se zeptat, ale deklarovaný zájem neznamená, že pak ve skutečnosti opravdu nakoupí. Přemýšlím, že zkusíme nakoupit 20-30 nejprodávanějších novinek. Pořádně je označíme a dáme je do speciální dobře viditelné kategorie. Možná připojíme i nějaký popisek, že prostě zkoušíme, zda bude zájem. Pak to stejně budeme muset ještě pořádně promyslet, ale kdyby se ukázalo, že ty knihy nejsme schopni prodat, tak bychom si ušetřili zbytečné přemýšlení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *